Technische Daten Modell BDG 250 S

Motor type dubbelzuiger-tweetakt gelijkstroomspoeling
cilinderinhoud 248 cc
boring x slag 45 x 78 mm
vermogen 12,0 PK
toerental 4000 omw./min.
Gewicht rijklaar met volle tank 140 kg
Brandstof mengsmering 2-taktolie SAE 40 of 50 1:20
tank inhoud 11,8 liter reserve ca. 2 liter
Bougie warmtewaarde normaal 240 Bosch W 240 T1
Beru K 240 b 1/14
elektrodeafstand 0,6 - 0,7 mm
draadaansluiting M14
Electra accu 6V 8Ah
koplamp biluxlamp B 6V 35/35W
standlicht gloeilamp H 6V 1,5 W
controlelamp bekerlamp 6V 2W
achterlicht gloeilamp 6V 3W
km tellerlicht gloeilamp 6V 0,6W
ontsteking NORIS MLZ 6/45/60 Li
onderbrekerafstand 0,3 - 0,4 mm
opening voor b.d.p. 8 mm
Carburateur type BING 2/26/17
hoofdsproeier 110
stationairsproeier 50
naaldhouder nr. 2,68
mengkamerinzet 5
naaldafstelling kerf van boven, inrijden 3
kerf van boven, normaal 2
luchtregelschroef omw. open 1,5
Versnellingsbak Hürth voetbediend 4 versnellingen
Transmissie primaire ketting (duplex hulsketting) 9,570x3/8''x6 mm
achterwielketting (rollenketting) 1/2''x5/16''x8,5 mm
speling 10 mm +, en 10 mm -
aantal rollen primaire ketting, solo 70
primaire ketting, zijspan 68
achterwielketting, solo 122
achterwielketting, zijspan 121
krukaskettingwiel solo/zijspan 24/19
koppelingskettingwiel solo/zijspan 44/45
aandrijfkettingwiel solo/zijspan 16/17
achterwieltandkrans solo/zijspan 48/45
Velgen diepbed 1,85 B x 19''
Banden maatvoering 3,25 - 19
luchtdruk, solo voorwiel 1,2 ato.
achterwiel 1,6 ato.
luchtdruk, duo voorwiel 1,2 ato.
achterwiel 2,2 ato.
Remmen stalen-halfnaaf diameter 150 mm breedte 25 mm
Olie versnellingsbak SAE 40 440 ccm.
koppeling SAE 40 310 ccm.
telescoopvering solo SAE 10 130 ccm. / demper
telescoopvering zijspan SAE 10 140 ccm. / demper
Balhoofd kogeltaatslager aantal kogels 19
diameter 1/4''
Zuiger  zuigerspeling gietijzer-cilinder 0,02 mm
zuigerveerhoogtespeling bovenste veer 0,17 tot 0,20 mm
middelste veer 0,17 tot 0,20 mm
onderste veer 0,05 tot 0,08 mm
zuigerveerslotspeling 0,20 tot 0,35 mm
Krukasspeling met rollenlager hoogtespeling 0,10 tot 0,12 mm
zijdespeling 0,10 tot 0,15 mm
met kogellager hoogtespeling door kogelspeling bepaald
zijdespeling 0,03 tot 0,05 mm
Frame- / Motornr bouwjaar 1951 - 1953 287351-314500
 
data vrijblijvend